Pressklipp

Artikel i Placera.nu"Realtillgångar som riskspridning" oktober 2018

Artikel i SvD "Därför skall du investerar i reala tillgångar" juni 2018

Artikel i Placera.nu "Smart med utdelningshöjare" 10 april 2018

Artiel i Dagens Industri "Nya fondtrenden: Tillgångar man kan ta på" 9 december 2017

Artikel i Investerarbrevet "Vi vågar äga det vi tror på och dessutom vågar vi äga mycket". 1 oktober 2017

Varför reala tillgångar är intressant, PO intervjuad i Affärsvärlden. ”Det är en typ av tillgångar som ger trygghet i placeringen och en begränsad fallhöjd i dåliga tider”16 maj 2017

Artikel i Investerarbrevet "Hedgefonder: En toppresterare att räkna med". 31 mars 207

Artikel om vår hedgefond Idea på Placera.nu "En hedgefond för blåsiga tider". 24 mars 2017

Ny globalfond med fokus på utdelningshöjare i tidningen Privata Affärer 1 mars 2017

Intervju med våra förvaltare i Investerarbrevet "Så tar du rygg på en vinnare" 1 mars 2017

PriorNilsson tar storslam när Privata Affärer utser årets fondbolag, Bästa fondbolag 2016

Intervju med årets fondbolag - PriorNilsson

Börsskribenten Peter Benson och förvaltaren PO Nilsson snackar bland annat detaljhandel, nyregistrerade bilar och bostadsutvecklare - Börslunch 15 december 2016

Börslunch gästas av förvaltarna Stephanie Gabrielsson från Skandia och PO Nilsson från PN Fonder. Det pratades om sektorrotation, tillväxt, Lundberg, Trump och den ständiga frågan: tillväxtaktier eller värdeaktier? - Börslunch den 18 november 2016

"Panik inte en strategi". Dagens gäster i Börslunch PO Nilsson och Lars Frick pratar Haldex och om börsjättar som Ericsson, ABB och H&M. - Börslunch 5 oktober 2016

Artikel i Dagens Industri med rubriken "Motigt år för hedgefonder". "En av årets vinnare ino7m hedgefondkategorin är fondbolaget PriorNilsson" - DI 20 september 2016

PO Nilsson från PN Fonder gästar dagens Börslunch tillsammans med Per H Börjesson från Spiltan. Bland annat snackas det om fastighetsaktier, SSAB, Warren Buffett, Bravida och Isaac Newton - Börslunch 8 september 2016

PO Nilsson kommenterar valet av SSAB i sin sommarportfölj och förklarar dessutom varför USA:s stålvinstindex tyder på en vinstutveckling för SSAB - Börslunch 21 juni 2016

Tidningen Aktiespararna har intervjuat vår förvaltare PO Nilsson om bland annat läget i Europa - 31 maj 2016

Börsen faller tillbaka efter gårdagens hökaktiga besked från Fed. PO Nilsson från Prior Fonder snackar om detta i Börslunch och bjuder dessutom på heta aktietips - 19 maj 2016

"Telia ska upp 20%" PO Nilsson gästar Börslunch och det snackas bland annat mycket om Ericssons ras, om nischbanker och Husqvarna" - 21 april 2016

"PriorNilsson - det personliga fondbolaget med äkta aktiv förvaltning". Artikel om hur vi arbetar med närhet och tillgänglighet för våra kunder - Magasinet Sturebadet 18 april 2016

"Två torra tråkiga tips" PO Nilsson gästar Börslunch och talar bland annat om Catena och Addlife - 18 mars 2016

"Med ett oroligt läge på världens börser kan investeringar i fastighetsbolag vara ett attraktivt alternativ". Vår förvaltare PO Nilsson förklarar varför - Investeringstipset 24 februari 2016

Så hittar vår fövaltare Torgny Prior rätt bolag på en orolig marknad - Investeringstipset 12 februari 2016

"Därför ska du köpa Holmen" PO Nilsson gästar Börslunch och pratar bland annat om Autoliv, NCC och Castellum - 25 januari 2016

"Elva aktier du ska köpa" PO gästar Börslunch och reder ut begreppen och ger tips på vilka aktier du ska köpa - 14 december 2015

"Förvaltare i debatt: Dolda indexfonder - en onyanserad diskussion" - PO Nilsson tycker till om aktiv förvaltning kontra indexfonder i artikel av FinWire 25 november 2015

"Så lyckas de med äkta aktiv förvaltning" - Investeringstipset intervjuar Torgny och PO i oktober 2015

"Hedgeproffsen räknar med skakig höst" vår förvaltare PO Nilsson intervjuas - Dagens Industri augusti 2015

"Småbolagsfonder rycker ifrån" Sverige Aktiv en av de tio bästa Sverigefonderna i februari - Dagens Industri februari 2015

"Proffset varnar för småbolagsfonder" PriorNilsson Sverige Aktiv med på listan över årets bästa fonder - Dagens Industri 24 oktober 2014

"Sveriges bästa fondförvaltare" del 3. Läs gärna tre sidor om vår duktiga förvaltare Torgny Prior i Privata Affärer november 2014. Tidningen finns att beställa hos Privata Affärer.

Intervju med Torgny Prior i Affärsvärlden den 30 september 2014

Intervju med Torgny Prior i Hedgefonder.nu den 7 februari 2013

Privata Affärers fondportföljer september 2013

Privata Affärers fondkrönika om Sverige Aktiv september 2013

Att en fond tidigare har ökat i värde är ingen garanti för att den ska göra det även i framtiden. Dina fondandelar kan öka eller minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet. För mer information om risk se fondernas informationsbroschyr under Blanketter och Informationsmaterial med fondbestämmelser, eller beställ den via info@pnfonder.se eller 08-441 77 00.